Carson 907266 1:14 Alum. 2-versnellingsbak
Het CARSON aandrijfconcept voor 1:14 schaal TAMIYA® trucks.
Bouw je 2- of 3-assige TAMIYA-tractor om tot een allrounder met vierwielaandrijving met onze zelfremmende assen. De onderdelen zijn eenvoudig te vervangen omdat ze aan de bestaande bevestigingspunten vastzitten. Een groot voordeel van deze assen is dat er geen ruimte meer nodig is voor een schakelservo (hefinrichting en bowdenkabels), omdat deze automatisch vergrendelen bij tractieverlies. Officieel gelicentieerd door ZF Friedrichshafen AG.
Je beslist zelf hoe je je 2- of 3-assige trekker ombouwt, dit kan in twee stappen:
Configuratieopties voor:
2-assige trekkers:
Mercedes-Benz Actros Gigaspace 1845, MAN TGX 18.540, SCANIA R470, VOLVO FH12, Mercedes-Benz 1838LS, Mercedes-Benz 1850
1, 4x2 achterasaandrijving (met zelfblokkerend differentieel)
- TAMIYA® handgeschakelde versnellingsbak met 3 versnellingen (kit) met een CARSON achteras (zelfblokkerend)
2, 4x4 vierwielaandrijving met 2+2 versnellingsbak
(vooras/achteras/transferbak zelfremmend)
- CARSON handgeschakelde versnellingsbak met 2 versnellingen Compact in combinatie met een CARSON tussenbak met 2 versnellingen Koppelcompensatie (zelfremmend), Aangedreven vooras (zelfremmend), Achteras (zelfremmend), Aandrijfassenset 4x4.
3-assige trekker:
Mercedes-Benz Actros 3363, MAN TGX 26.540, SCANIA R620)
1, 6x4 achterasaandrijving (met zelfblokkerend differentieel)
- TAMIYA® handgeschakelde versnellingsbak met 3 versnellingen (kit) met twee CARSON achterassen (zelfremmend), 6x4 aandrijfassenset.
2, 6x6 vierwielaandrijving met 2+2 versnellingsbak
(vooras/achteras/transferbak zelfremmend)
- CARSON handgeschakelde versnellingsbak met 2 versnellingen Compact in combinatie met de CARSON tussenbak met 2 versnellingen Koppelcompensatie (zelfremmend), aangedreven vooras (zelfremmend), twee achterassen (zelfremmend), aandrijfassenset 6x6.
Tussenbak met 2 versnellingen van CARSON (met koppelcompensatie en zelfremmend differentieel in lengterichting)
De 2-versnellingsbak is ontworpen voor gebruik in TAMIYA 2- en 3-assige chassis in combinatie met de handgeschakelde 2-versnellingsbak Compact. Het biedt je de mogelijkheid om je model om te bouwen of te upgraden naar vierwielaandrijving. Hij maakt indruk met zijn eenvoudige installatie, omdat hier gebruik wordt gemaakt van bestaande boringen/schroefdraad. De tussenbak biedt twee extra schakelbare versnellingen en een zelfblokkerend differentieel in de lengterichting dat het snelheidsverschil tussen de voor- en achteras compenseert en bij tractieverlies het differentieelslot onafhankelijk/automatisch activeert en voor 100% tractie zorgt.
Opmerking: Bij gebruik van de transfercase met 2 versnellingen moet de accuhouder worden verwijderd en de 7,2 V aandrijfaccu in de cabine worden geplaatst.
- Transfertank voor de aandrijving van een of meer aangedreven voor- en achterassen
- Schakelbaar met 2 versnellingen (1e versnelling 1:3 / 2e versnelling 1:1)
- 7-voudig kogellager
- CNC-gefreesde aluminium behuizing
- Gehard stalen tandwielen
- 5 mm tandwiel-/uitgaande as
- De versnellingen worden geschakeld via een microservo
- Ingebouwd differentieel in lengterichting voor snelheidscompensatie tussen voor- en achteras
- Eenvoudige montage door gebruik te maken van bestaande gaten (4 schroeven) op het TAMIYA ladderframe
- Afmetingen verdeler LxBxH: 32 x 62 x 40 mm
- Gewicht ca. 120 g.
- De overbrengingsverhoudingen van deze handgeschakelde versnellingsbak met 2 versnellingen en de schakelbare tussenbak met koppelcompensatie (1e versnelling 1:33,96, 2e versnelling 1:16,98, 3e versnelling 1:11,3, 4e versnelling 1:5,66) zijn perfect op elkaar afgestemd.
- Zelfblokkerend differentieel in lengterichting (schakelservo, hefinrichting en bowdenkabels zijn niet nodig).
Carson Nummer: 907266
EAN: 4005299972669
EUR 18,26
incl. 19% MwSt
EUR 2,30
incl. 19% MwSt
EUR 119,99
incl. 19% MwSt